Futbol Club Barcelona

You are here:
  • ESPORT
  • Senyalització
  • Senyalització Corporativa
  • Senyalització Interior
  • WAYFINDING DESIGN

El museu més visitat de Barcelona

Per als aficionats al futbol, Camp Nou Experience és una oportunitat única no sols de visitar el Museu del Futbol Club Barcelona, on és pot veure la gran col·lecció de peixos històriques i de tots els trofeus conquistats pel club, sinó que també tenen l’ocasió de viure l’experiència de Messi i tots els seus companys del primer equip. En el tour guiat es visiten, a més, els vestuaris, la Llotja Presidencial i el túnel de sortida al camp de joc podent trepitjar la gespa del Camp Nou, aquesta perspectiva que veuen les grans figures del futbol mundial.

El Museu del Futbol Club Barcelona ostenta des de fa diversos anys el títol de ser el Museu més visitat de Barcelona amb una xifra de visitants d’1.300.000 persones. És un dels principals enclavaments en els itineraris turístics de la ciutat.

La permeabilitat dels accessos al Nou Camp i l’encreuament dels circuits per als vianants amb els de vehicles en els entorns a l’estadi va portar al Futbol Club Barcelona a replantejar els fluxos de circulació per a aquesta gran quantitat d’aficionats que diàriament visiten el Camp Nou Experience.

Per a això va convocar un concurs per al disseny de senyalització d’accés al Museu amb tres objectius principals. El primer era garantir que els visitants realitzaven el recorregut correcte i segur des de l’accés 15 evitant la gran atracció que produeix la façana de l’estadi i que dirigeix al públic en el sentit equivocat del recorregut.

El segon objectiu era dotar a l’entrada del Camp Nou Experience d’una visibilitat i entitat a l’altura del potencial del Museu i que tingués tant o més protagonisme que la Botiga del Barça que es troba al costat i que és de més recent construcció. El tercer objectiu era el de reordenar la identificació de tots els serveis que es troben el Boulevard per a millorar la visibilitat de l’oferta a socis, aficionats i visitants. Tot el programa havia de transmetre l’emoció del fenomen “fan” que envolta al Barça.

Amb aquest objecte, SIGNES va dissenyar uns tòtems estructurals fixats sobre peces de formigó o bé sobre suports de mobiliari i/o façana existent que, a mode de grans angles situats de manera escalonada a banda i banda del recorregut, defineixen el circuit com a grans porteries que cal recórrer fins a arribar al destí. La façana del Museu es va destacar amb una projecció estructural que funciona com una falsa marquesina, folrada de panells compòsit, per a donar protagonisme a la porta d’entrada que juntament amb grans imatges de moments emocionants de la història del club a banda i banda de l’accés i dos tòtems triangulars autoportants enfront del mateix destaquen la seva visibilitat.

Una sèrie de panells en tot el perímetre de l’estadi complementen la informació amb temps i distància fins al destí per a facilitar d’aquesta manera l’experiència.