Escrit per Eric Sánchez | 11 de juny del 2025
Inaugurat el 2017, l’actual Riyadh Air Metropolità (anteriorment conegut com a Wanda Metropolitano) és un dels estadis més moderns d’Europa i seu del Club Atlètic de Madrid. L’arquitectura imponent i la gran capacitat el converteixen en un espai de referència, però també van plantejar, des de l’inici, certs desafiaments d’orientació exterior.

Tot i la recent construcció, l’estadi presentava mancances en la navegació de vianants exterior, dificultant que els espectadors localitzessin amb facilitat accessos, zones d’interès com la botiga oficial o el museu/tour, ubicats en àrees menys visibles.
Amb l’objectiu de millorar l’experiència de socis, visitants i aficionats , l’Atlètic de Madrid va confiar en Signes per al desenvolupament d’un projecte complet de wayfinding exterior .

Reptes i solucions de disseny
Un dels reptes principals del projecte va ser dissenyar un sistema de senyalització que s’integrés amb la flexibilitat de l’espai exterior , on regularment se celebren esdeveniments, activitats o instal·lacions temporals. La senyalització no havia de suposar un obstacle, sinó facilitar la convivència amb aquests múltiples usos.

El disseny es va estructurar al voltant de tres eixos principals:
- Visibilitat i ordenació gràfica
La senyalització havia de representar una gran quantitat de continguts de forma clara, estructurada i jeràrquica, facilitant una lectura ràpida fins i tot en moments d’alta afluència.
- Identitat i contrast
Es va treballar a mantenir la coherència amb la identitat visual del club, però assegurant el contrast necessari per garantir la visibilitat i comprensió immediata del missatge, fins i tot en escenaris de gran concentració de persones.
- Suports mòbils i versàtils
Es van dissenyar elements totalment mòbils i reconfigurables , capaços de retirar-se o adaptar-se fàcilment per alliberar grans espais diàfans on es poguessin organitzar esdeveniments singulars sense interferències visuals ni físiques.