Fútbol Club Barcelona

Senyalització, Senyalització corporativa, Senyalització interior, Wayfinding Design
03 de febr.. 2019, Barcelona, Espanya

El museu més visitat de Barcelona

Pels aficionats al futbol, Camp Nou Experience és una oportunitat única, no només de visitar el Museu del Futbol club Barcelona, on es pot veure la gran col·lecció de peces històriques així com tots els trofeus conquerits pel club, sinó que també es té l’oportunitat de viure l’experiència de Messi i de tots els seus companys del primer equip. En el Tour Guia es visiten, a més a més, els vestidors, la Llotja Presidencial i el túnel de sortida al camp de joc, inclús es pot trepitjar la gespa del Camp Nou, perspectiva que veuen les grans figures del futbol mundial.

El Museu del Futbol club Barcelona té des de fa uns quants anys, el títol de ser el Museu més visitat de Barcelona amb una xifra de visitants de 1.300.000 persones. És un dels principals enclavaments als itineraris turístics de la ciutat.

La permeabilitat dels accessos al Nou Camp i l’encreuament dels circuits de vianants amb els vehicles als voltants de l’estadi va dur al Futbol club Barcelona a replantejar-se els fluxos de circulació per aquesta gran quantitat d’aficionats que dia a dia visiten el Camp Nou Experience.

Per això va convocar un concurs pel disseny de senyalització de l’accés del Museu amb tres objectius principals. El primer era garantir que els visitants realitzessin el recorregut correcte i segur des de l’accés 15 eludint la gran atracció que provoca la façana de l’estadi i que adreça al públic en el sentit equivocat del recorregut.

El segon objectiu era dotar a l’entrada del Camp Nou Experience d’una visibilitat i entitat a l’alçada del potencial del Museu i que tingués tant o més protagonisme que la Botiga del Barça que es troba el costat i que és de més nova construcció. El tercer objectiu era el de reordenar la identificació de tots els serveis que es troben al Boulevard per millorar la visibilitat de l’oferta a socis, aficionats i visitants. Tot el programa hauria de transmetre l’emoció del fenomen “fan” que envolta al Barça.

Amb aquesta finalitat SIGNES va dissenyar uns tòtems estructurals fixats sobre peces de formigó o bé sobre suports de mobiliari i/o façana existent que a manera de grans angles ubicats esgraonadament a tots dos costats del recorregut, defineixen el circuit com a grans porteries que s’han de recórrer fins arribar al destí. La façana del Museu es va destacar amb una projecció estructural que funciona com una falsa marquesina, folrada de panells composite, per donar protagonisme a la porta d’entrada, que juntament amb grans imatges de moments emocionants de la història del club a tots dos costats de l’accés i dos tòtems triangulars autoportants davant del mateix, destaquen la seva visibilitat.

Una sèrie de panells en tot el perímetre de l’estadi complementen la informació amb temps i distancia fins el destí per facilitar, d’aquesta manera, l’experiència.

back to top

Utilitzem cookies pròpies i de tercers, per realitzar l'anàlisis de la navegació dels usuaris. Fent click en ACCEPTAR, considerarem que estàs d’acord amb el seu ús. Pots canviar la configuració o obtenir més informació AQUÍ.